18 May 2012

jangan berharapkan sesuatu yang belom pasti menjadi milik kita.

assalamualaikum sahabat sekalian....


mulai hari ini dan saat ini.. cik una akan selalu mengupdate blog ni.. even xde pape nk diceritakan pon, cik una akan share somthng yang akan buat korang hepy sepertimana cik una.. haha

 (hepy la sgt)
so, moral untuk hari ini:

 jangan berharapkan sesuatu yang belom pasti menjadi milik kita...

maksudnya disini, kita kan manusia biasa, hanya mampu rancang je, rancangla banyak-banyak mana pn, tapi setelah berusaha, ape kite kne buat??? tawakal.. redha dengan ketentuanNya.. jangan pentingkan diri, sometimes kite harus mengalah utk masa depan bersama.. kan kan kan??? betol x ape cik una ckp???

bila kita sedih, dekatkan diri kita dengan Allah SWT, sbb hanya DIA yang memahami kita, manusia?? mungkin ada, mungkin tiada.. dan perlu kita ingat, kita hidup kat dunia ni bukan utk menjadi hamba kepada manusia, tetapi hamba kepada Allah SWT.. so, marila sama2 kita berusaha dan bertawakal... jangan terlampau berharap takaot memakan diri sendiri..

 sebagai contoh, cik una dlu mse 1st sem degree.. subhanallah, very hard la ase, tension abis dengn masalah study n etc.. biasala manusia, bukan niat nk menunjuk2.. cik una hanya berharap dpt DEKAN pon jd la... 3.50 pn xpela... tp dengan izin Allah, cik una dpt luar dri jangkaan.. Alhamdulillah.. mungkin x sebanyak orang lain, tp disitu kita lihat, betapa besarnya kuasa Allah.. mampu beri kebahagiaan disebalik derita.. tawakal kawan2.. redha bukan bermaksud pasrah.. tp kalau itu yang terbaik, harus kuatkan diri jugakkan??

mungkin anda lebih serasi bila berbicara tentang cinta, pasangan mahupun kekasih.. contohla, awk sayang sgt kat some1 2, smpai ntah pape la jd pada awk, padahal si dia xde perasaan pon kat awk.. awk je yang lebih2.. contohla, jgn marah na?? kadang-kadang kita mmg harus mengalah, kita banyak-banyakkan berdoa kepada Allah sbb hnya DIA yang Maha Mendengar keluhan, masalah o pape la pasal kita. insyaAllah DIa pasti bantu kita, kalau si dia itu bukan milik kita dihujungnya, mungkin Allah merancanakan sesuatu yang lebih baik utk kita, siapa tahu kan??? jadi, jika nak dpt yang terbaik, yang diidamkan, jdi la diri yang terbaik, smoga pasanagn mu kelak akan mengikut jejak mu.. nabi kita pernah ckp.. orang yang baik hanya utk org yang baik.. maka justeru sebaliknya juga.. kan???

sahabat yang dirahmati Allah sekalian, kalau mungkin kita berusaha n dah bertawakal, tp Allah still xbg bhgia 2 kat kite.. jgn risau, disebalik hujan ditengah panas, Allah akan munculkan pelangi kan?? macam 2 juga kita.. insyaAlalh, bahagia menanti kita, kalau bukan didunia mungkin diakhirat, insyaAllah....

 renuang-renungkan.. n selamat beramal..

 btw, keep smile kwn2...

 ^_____________^
 love u all..
 assalamualaikum.. ^____^

0 Komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright by UBGcreativeart