17 December 2011

MASA itu EMAS???

assalamualaikum kwn2..


 sihat semua?? harap sihat..
entry kali ni berbicara tentang.. MASA itu EMAS??
 menjadi persoalan jika diletakkn tanda soal disitu.. kaannn??



masa dengan emas ni berbeza kawan2.. walaupon MASA kita tengok pada TANGAN dan gelang EMAS pon kita tengok pada TANGAN.. tp ia tidak perlu menjadi persoalan.. ok, berbeza kan?? EJAAN pon da berbeza..kn?? nmpak sgt berbeza..

kenapa bole timbul perkataan MASA ITU EMAS kn??

cube korang renungkan.. korang ader banyak duit... korang boley beli MASA x?? tak kn?? tapi korag bole beli EMAS kn?? mana lagi penting?? MESTI la MASA.. sbb masa xley dibeli even korang banyak duit macam mne pon kn??korang tetap xley nk beli MASA 2.. melainkan korang bole beli jam yg mahal2.. tp jam yang mahal 2 bole putarkan balik masa kita ke?? takkkkk kn?? ^_____^ 

 mai kite renung lagi.. 
kita xmmpu nk putar balik masa yg da berlalu, tidak kirala kita beramal atau kita just membazir masa kita macam 2 je.. RUGI kn?? memnyesal pon xboleh.. xdpt kita nk ubah masa yg da lepas..

tapi....
kalau korang xde duit.. korang boleh gadai emas 2, bila korang ader duit.. tebus balik kn??


renung2 kn kawan2..
nampak sgt EMAS xboleh SETANDING dengan MASA..



 kesimpulannya, HARGAILA MASA KAWAN2.. jgan terlampau lalai dengan keindahan dunia ni..
bykkn beramal... AMAL yang ALLAH suruh, dan TINGGALKAN laranganNYA..

hargailah masa yang anda ada selagi HAYAT dikandung BADAN



BAHAGI lah masa dengan sebaik2 nyer..


take care kawan2.. 
 assalamualaikum..

 ^______^

[p/s nasihat untuk diri sendiri juga: hargailah masa..selagi bernafas.. ]

4 Komen:

Encek Rizaira said...

ha..dgr tu cik una..

~cik una~ said...

@Encek Rizaira: haha.. abg pon sme.. tdo lewat duk borak.. klo study bole bla ar an? :P

dyabunga said...

masa tu begitu berharga

~cik una~ said...

yup.. sgt berharga.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright by UBGcreativeart